TRT, 1. Lig sponsorluğu için PTT ile el sıkıştı. Üç yıllık anlaşmada PTT, ilk yıl için yaklaşık 13 milyon lira ödeyecek. Fiyat ikinci yıldan itibaren TÜFE oranında zamlanacak.
Yılda 3.5 milyon kişiyi stadyuma, milyonlarca futbolseveri de ekranları başına toplayan TFF 1. Lig’in yeni isim sponsoru PTT oldu. Lig’in yayın haklarını elinde bulunduran TRT ile PTT uzun süren görüşmelerin ardından fiyatta anlaştı ve taraflar sponsorluk için el sıkıştı. Edinilen bilgilere göre taraflar 2+1 olmak üzere toplam 3 yıllığına anlaştı. Yapılan anlaşmaya göre PTT ilk yıl yaklaşık 13 milyon lira (7 milyon dolar) ödeyecek. İkinci yıldan itibaren fiyat her yıl enflasyon nisbetinde artacak.
TRT yönetimi 2008’de Bank Asya ile başladıkları isim sponsorluğu çalışmalarında gelinen noktadan oldukça memnun. Bank Asya’dan yılda ortalama 10 milyon lira kazanç elde eden TRT, yeni anlaşmayla rakamı yüzde 30 arttırmayı başardı.
Ancak bu durum bile TRT’nin kâr etmesini sağlamıyor. Türkiye Futbol Federasyonu ile yapılan anlaşma gereği olarak federasyona yılda 45 milyon lira ödeniyor. Buna operasyonel giderler de dahil edildiğinde 1. Lig’in TRT’ye maliyeti yaklaşık 60 milyon liraya ulaşıyor. Dolayısıyla reklam gelirlerinde sağlanan artış kurumun bir anlamda naklen yayından kaynaklanan zararın azalması anlamına geliyor.
TRT yönetimi sponsorluk görüşmeleri için daha önce kadar aralarında bankalar, telekom ve enerji şirketlerinin de yer aldığı birçok şirket ve holdingin kapısını çalmıştı. Bu şirketler arasında Türk Telekom, Halkbank, Vakıflar Bankası ve Azeri Socar da bulunuyordu. TRT her hafta oynanan 9 maçtan sadece 5 tanesini yayınlıyor. Kalan 4 maçın farklı bir yayıncı kuruluş tarafından yayınlanması gündemde.
|