Dünyanın önde gelen telekomünikasyon servis sağlayıcı ve özel çözümler sunan şirketlerinden Tech Mahindra Türkiye’deki ilk ofisini İstanbul’da açtı. Artık İstanbul’da lokal operasyonlarına başladığını duyuran, merkezi ABD’de olan Hint kökenli Tech Mahindra, İstanbul’u Türkiye ve Orta Asya için bir merkez olarak konumlandıracak.
Türkiye’nin genç ve kozmopolit nüfusunun yarattığı potansiyeli göz önünde bulundurarak Türkiye’ye adım atan Tech Mahindra bu near-shore merkezden müşterilerine özel servisler sunmayı amaçlıyor. Tech Mahindra Türkiye’yi Avrupa ve Ortadoğu arasında bir hub olan coğrafi konumu nedeni ile oldukça avantajlı buluyor.
Yakın zamanda Türkiye’de büyük bir Telekom operatöründe faturalandırma çözümü uygulama projesi kazandıran Tech
Hintli şirketi Türkiye’ye getirme konusunda uzun süredir çaba gösteren ve sonunda bunu başaran da konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Yeni açtıkları ofisleriyle, Türkiye operasyonlarını başlatan Hindistan’ın önemli BT şirketlerinden Tech Mahindra’ya hoş geldin diyoruz. Tech Mahindra Türkiye’nin, Türkiye’yle birlikte büyüyeceğine ve şirketin Türkiye’deki nitelikli iş gücü sayesinde rekabette öne geçeceğine inanıyoruz.”Mahindra Orta Doğu ve Türkiye Bölge Müdürü, Girish Bhat İstanbul ofisinin açılışı nedeniyle yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Türkiye büyüme yolunda ve biz Tech Mahindra olarak bu yolculuğun bir parçası olmak için oldukça hevesliyiz. Bölgede varlığımızı arttırdıkça lokal hükümetinde de desteğini bekliyoruz. Türkiye’deki yolculuğumuzun bir parçası olarak Tech Mahindra servislerini uzun yıllar destekleyecek yerel kaynakları işe almayı ve eğitmeyi amaçlıyoruz.”
Aycı sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin genç ve dinamik nüfusu sayesinde 2005 ve 2012 yılları arasında GSM abonelerinin sayısı yüzde 52 artarken genişbant ve 3G abonelerinin sayısı sırasıyla yüzde 1.087 ve yüzde 512 arttı. Türk hükümeti 2023 yılı itibariyle bilişim ve iletişim teknolojileri sektörünü 2011 yılındaki 30 milyar $ büyüklüğünden 160 Milyar $ dolayına çıkartmayı hedeflemektedir.”
|