Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 7

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 27
KAÇAK HATLARA SMS AYARI! | Telekomcular Derneği
 
 
KAÇAK HATLARA SMS AYARI!KAÇAK HATLARA SMS AYARI!

Tarih: 2013-06-28

Abonelerin bilgisi dışında açılan cep telefonu hatlarına ‘dur’ demek isteyen BTK, çözümü SMS’te buldu. Hat açılışında ilgili kişinin ilk numarasına bilgi gönderilecek, itiraz halinde işlem yapılacak.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) cep telefonu hatlarının başkasının üzerine kayıtlı çıkması sorununu ortadan kaldıracak. 30 Eylül 2013 tarihinde başlatılacak uygulamayla yeni alınan hattın kimin adına kayıtlı olduğu ve hangi tarife paketiyle kullanıma açıldığı bilgisi abonelere ücretsiz kısa mesaj olarak gönderilecek.

BTK’nın yeni kurul kararıyla, yeni açılan faturalı ve ön ödemeli tüm bireysel mobil hatların bilgileri aboneye gönderilecek. Tarife paketinin aboneye bilgi mesajı olarak gönderilmesiyle de olası yanlış tarife paketi seçimlerinin de önüne geçilmiş olacak. BTK, 2013 yılı başında ise vatandaşların bilgisi dışında adlarına cep telefonu hattı açılmasını önlemek, daha önce bu şekilde açılan hatların tespit edilmesi ve iptalini sağlamak amacıyla ‘İnternet Üzerinden Hat Sorgulama Hizmeti’ni de başlatmıştı.

Sözleşmeler internette

BTK’nın aldığı diğer bir kararla da tüketicilerin imzaladıkları abonelik sözleşmelerine internet üzerinde ulaşmasına imkân sağlanacak. Abonelik sözleşmelerine internet üzerinden ulaşılmasına imkân verilen kurul kararıyla tüketici mağduriyetinin önlenmesi de hedefleniyor. Konuyla ilgili BTK Kurul kararında şöyle denildi:

“İşletmecilerle tüketiciler arasında imzalanan sözleşmelere ilişkin hükümlerin neler olduğu, hangi tarife paketinin seçildiği, imzalanan taahhütnamede yer alan konuların neler olduğunun bilinmesi önem arz ediyor. Her ne kadar imzalanan sözleşmenin, taahhütnamenin bir nüshası abonede olsa da sözkonusu nüshanın kaybedilmesi durumunda tüketici mağduriyetleri oluşabileceği düşünülüyor.

Tüketiciler tarafından sözleşmelere ve taahhütnamelere kolayca erişilebilir olması, tüketici farkındalığının artırılması ve menfaatlerinin sağlanması yönünde önemli bir adım olacağı düşünülmektedir.”

Bir yıl süre verildi

Yeni kararla, tüketicilerin imzaladıkları abonelik sözleşmeleri ile bu sözleşmelere bağlı taahhütnamelerin bir suretinin işletmecilerin internet sayfasında abonelerin erişimine açılması imkânı sağlanıyor.

Abonelik sözleşmesinin imzalandığı tarihten sonra en geç üç ay içerisinde internet üzerinden abonelerin erişimine açılmasına yönelik yükümlülüklerini yerine getirebilmeleri için işletmecilere 1 Eylül 2013 tarihine kadar süre tanındı.

Kurul kararı tarihinden önce imzalanmış olan abonelik sözleşmelerinin elektronik ortama aktarılması ve abonelerin erişimine açılması için işletmecilere bir yıl süre verildi.

BTK yetkilileri, bu uygulamalarla tüketicilerin kendi imzaladıkları abonelik sözleşmelerine ve taahhütnamelere internet üzerinden ulaşabileceklerini ve bu sözleşmelerle ilgili oluşması muhtemel ihtilafların giderilmesine yönelik adımlar atabileceklerini belirtti.

68 milyon cep abonesi var

Türkiye’de üç operatörün toplam abone sayısı 2013 yılı ilk çeyrek rakamlarına göre 67.9 milyona ulaştı. 3G abone sayısı da 43.9 milyona çıktı. 2013 yılı ilk çeyrek rakamlarına göre operatörlerin abone sayıları şöyle:

-  Turkcell  34.9 milyon

-  Vodafone  19.2 milyon

-  Avea  13.7 milyon

Herkes hattından emin olacak

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) İkinci Başkanı Galip Zerey, son dönemde sahte hat ve başkalarının üzerine kayıtlı hat konusunda kendilerine çok fazla şikâyet gelmesi nedeniyle SMS uygulamasını başlattıklarını söyledi.

Artık hat alındığında gönderilecek kısa mesajla kişilerin hatlarından emin olacaklarını belirten Zerey, şu bilgileri verdi:

“Yeni hat alımlarında sorunlar yaşanabiliyor. Bilgiler yanlış girilebiliyor. Abone merkezlerinde kişilerin kendi isimleri bile yanlış girilebiliyor. En kötüsü de başkasının üzerine kayıtlı hat olması. Şimdi abone merkezleri de daha dikkatli çalışacak, yanlışlık yapmamaya dikkat edecek. Daha önce de kişilerin kendi adlarına başka hat kayıtlı olup olmadığını öğrenmelerine olanak veren uygulamayı başlattık. Bu uygulamayı SMS bilgisiyle pekiştiriyoruz. Bu şekilde şikâyetlerin en aza inmesini bekliyoruz.”

Bu Haber 2073 defa okunmuştur.
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE´
ERDOĞAN GÜMÜŞ CUMALIKIZIK ´
e-SIM İLE YÜKSEK GÜVENLİK
TÜRK TELEKOM´DAN eSİM A
BATUHAN YILMAZ´IN BABASI VEFAT
BUGÜN 10 KASIM
HALKA ARZDAN BUGÜNE EN YÜKSEK
BEŞİR´LERİN ANNESİ VEFAT ET
TÜRK TELEKOM SARAN GRUP İŞBİ
ABDULLAH TEKBUDAK´IN ANNESİ VE
TURPEX
ZAFER TEKBUDAK´I TEBRİK ZİYAR
ARAŞTIRMACILARLA İLGİLİ KANU
ZAFER TEKBUDAK EGO GENEL MÜDÜR
PTT HİKAYE ŞİİR KOMPOZİSYON
SİBER GÜVENLİK KAMPI
SOKAĞA ÇIKMA YAŞAĞI BAŞLADI
KADİR GECENİZ MÜBAREK OLSUN.
19 MAYIS KUTLU OLSUN.
5G CORONA´YI TETİKLEYİCİ UNS
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!